اخبار ویژه

«اقتصادمقاومتی»نسخه شفابخش برای اقتصاد دولتی کشور است

کد خبر : 1490
سه شنبه 26 اسفند 1393 - 18:31

به گزارش  خبرنگار سازمان بسیج کارگری استان البرز: احمد زارعی در  حاشیه مراسم تجلیل از صادرکنندگان برتر البرز که در محل سازمان صنعت، معدن و تجارت با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و استاندار البرز برگزار شد، با اشاره به لزوم ایجاد وحدت و وفاق ملی اظهار داشت : کشور بدون همدلی و وحدت همه‌جانبه موفق نمی‌شود.

[P1300448]

رئیس خانه صنعت ومعدن البرزدرمراسم تجلیل ازصادرکنندگا ن برتر البرز گفت:«اقتصادمقاومتی»نسخه شفابخش برای اقتصادد ولتی کشور است که تمامی مسئولان و کارشناسان باید برای پیاده سازی آن تلاش ویژه ای را در دستورکارقراردهند و مردم را نیز از نتایج مثبت وسازنده آن آگاه نمایند.

وی با اشاره به اینکه 8 سال جنگ تحمیلی و دفاع مقدس بدون وفاق ملی میسر نمی‌شد، افزود: ایجاد وحدت در تمامی عرصه‌‌ها زمینه و پیشرفت در بسیاری از امور را فراهم می‌کند. رئیس خانه صنعت و معدن البرز با بیان اینکه بسیاری از کشور‌های دنیا به ما اجازه صادرات را نمی‌دهند، خاطرنشان کرد: این دسته از کشورها تنها به دنبال ذخایر ما هستند.

رئیس خانه صنعت و معدن البرز  با بیان اینکه امروز رئیس دولت نیز به ناکارآمدی اقتصاد دولتی و بودجه های وابسته به درآمدهای حاصل از فروش نفت و گاز تاکید دارد، گفت: در شرایط کنونی که دشمنان انقلاب با استفاده از ابزار مالی برای تحت فشار گذاشتن دولت و ملت ایران هم پیمان شده اند، پیاده سازی مبانی «اقتصاد مقاومتی» که ضرورت های آن در بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی مورد اشاره قرار گرفته، قادر به هدایت کِشتی اقتصادی ایران به سمت ساحل نجات است.

وی با تاکید بر اینکه اکنون زمان اسراف و ریخت و پاش نیست و باید در مسیر مصرف صحیح و عاقلانه منابع و سرمایه های طبیعی گام برداریم، اظهار داشت: کاهش هزینه های جاری و تعریف پروژه های عمرانی بر مبنای اولویت های جامعه در هزینه کرد اعتبارات دولتی و عمومی حرف نخست را می زند و با تدبیراندیشی و توجه به اجرای دقیق منویات رهبری نباید اجازه ایجاد فشار بیش از حد بر مردم را بدهیم و ملت شریف را در سختی قرار دهیم.

این مسئول  از جذب سرمایه گذار و مشارکت اقتصادی با بخش خصوصی به عنوان اصلی مهم در شرایط مشکلات اقتصادی یاد کرد و افزود: یکی از نعمت های بزرگ دوران تحریم اقتصادی، تغییر دیدگاه برخی مدیران نسبت به جایگزینی «اقتصاد خصوصی» با «اقتصاد دولتی» است که در شرایط کنونی شاهد نیاز مبرم جامعه به حضور بخش خصوصی در عرصه های مختلف عمرانی، خدماتی و اجرایی هستیم و البته فضای کار نیز به نسبت گذشته بسیار مساعدتر شده است.

وی با تصریح بر اینکه هر چه دشمنان انقلاب اسلامی شرایط را برای ملت و دولت ایران سخت تر کنند، بر مقاومت، انسجام و وحدت ما می افزایند، اضافه کرد: دنیا در هشت سال جنگ تحمیلی از نزدیک شاهد ایثار و مقاومت ملت ایران در برابر زیاده خواهی های بلوک شرق و غرب جهان بود و در اوج مشکلات و سختی ها، این ایمان و عزم راسخ رزمندگان اسلام بود که توپ و تانک و دلارهای آمریکلایی را مغلوب ساخت و امروز نیز مردم ایران با همان روحیه انقلابی به مصاف زورگویی ها رفته اند.

رئیس خانه صنعت و معدن البرز در پایان گفت: تنها راه نجات کشور اتحاد ملی است.

 

ارسال توسط : بسیج کارگری اس…
بازدید
دیدگاه