اخبار ویژه
گروه جهادی سفیران تولید:

تشکیل هشت گروه جهادی سفیران تولید در البرز

کد خبر : 21405
پنجشنبه 16 آذر 1402 - 23:14
کارگر

طیران در ادامه به برگزاری اردوهای راهیان پیشرفت در واحدهای تولیدی البرز اشاره کرد و افزود: این اردوها به منظور اشاعه فرهنگ و حمایت از تولید ملی برنامه ریزی شده تا آحاد جامعه با پیشرفت های ایران اسلامی آشنا شوند که در همین راستا گروه های جهادی «سفیران تولید» یا «راویان پیشرفت» شکل گرفته تا در واحدهایی که مورد بازدید قرار می گیرند پاسخگوی سوالات مراجعه کنندگان در حوزه اقتصاد باشند.

وی ادامه داد: در حوزه اقتصاد مقاومتی و نقش اقتصاد مقاومتی در تعالی کشور و گفتمان سازی لازم برای این قشری که آینده سازان مملکت (دانش آموزان و دانشجویان) هستند، تاکنون هشت گروه جهادی سفیران تولید شکل گرفته و به دنبال گسترش این گروه ها هستیم.

وی اضافه کرد: تلاش شده برای هر واحد تولیدی که ارایه خدمات در اردوهای پپشرفت دارد حداقل ۲ نفر را آموزش دهیم تا پاسخگوی بازدیدکنندگان باشند ضمن اینکه این افراد به راهیان پیشرفت اکتفا نمی کنند و با حضور در مدارس، دانشگاه ها، مساجد و دیگر مراکز حضور یافته و فرهنگ کار که یکی از موضوعات مهم و اولویت دار در کشور است را به یک گفتمان ملی به عنوان یک وظیفه تبدیل کنیم.

فرهنگ کار و تولید در کشور مغفول مانده است

رییس بسیج کارگری و کارخانجات استان البرز با بیان اینکه متاسفانه فرهنگ کار در کشور ما آنچنان که شایسته است شکل نگرفته و تا فرهنگ کار را در جامعه نتوانیم اشاعه دهیم نیرویی که آماده کار است در حوزه تولید کار نمی کند.

وی گفت: در واحدهای تولیدی استان نیاز به تعداد بالایی کارگر داریم ضمن اینکه تعداد زیادی جوان آماده کار داریم ولی هیچکدام به واحدهای تولیدی نمی روند در حالیکه کارفرمایان حقوق و مزایای مصوب می دهند ولی متاسفانه چون فرهنگ کار و تولید در کشور ما در این چند سال مغفول مانده نتوانسته ایم کار لازم را انجام دهیم.

وی یادآور شد: قرارگاه جهادی اشتغال نیز با همکاری اداره کل کار راه اندازی شده که بخشی از جامعه هدف تامین شد ولی باز هم نیاز صنعت استان را برطرف نمی کند زیرا هم نیاز به کارگر ساده و متخصص به تعداد بالا نیاز داریم.

طیران یکی دیگر از اقدامات در بخش بسیج کارگری را تشکیل حلقه های صالحین عنوان کرد و گفت: این حلقه ها امسال تقویت می شود تا هم افزا با گروه های جهادی در حوزه معرفتی و بصیرتی کارگران را ارتقاء دهیم تا کارگر در تراز اسلامی داشته باشیم و در این صورت واحد مشکل خود را به راحتی رفع می کند.

وی ادامه داد: همچنین راهیان نور و راهیان پیشرفت جامعه کارگری را داریم تا علاوه بر آحاد مردم از شرکت هایی که هدف در این طرح هستند بازدید کنند که از جمله این شرکت ها می توان به سدها، پالایشگاه ها و واحدهای برتری همچون پالایشگاه نگین خلیج فارس اشاره کرد تا امیدافزایی و ایجاد انگیزه برای آن ها شود.

برگزاری ۴۴ نوبت ایثار در صنایع البرز

طیران در ادامه به برنامه های هفته بسیج تدارک دیده شده برای قشر کارگری اشاره کرد و گفت: برگزاری یادواره شهدای کارگری در سطح شهرستانی، برگزاری هیات های اندیشه ورز و نوبت ایثار و برگزاری مسابقات ورزشی از جمله این برنامه هاست ضمن اینکه ۴۴ شیفت ایثار در کارخانجات استان به مناسبت چهل و چهارمین سال تشکیل بسیج برنامه ریزی شده است.

وی با بیان اینکه یادواره استانی شهدای کارگر البرز نیز امسال برگزار می شود، افزود: برگزاری جلسات اخوت کارگری و کارفرمایی، تجلیل از کارگران و کارفرمایان نمونه و برگزاری رزمایش کمک های مومنانه از جمله این برنامه ها به شمار می رود.

ارسال توسط : بسیج کارگری اس…
بازدید
دیدگاه