اخبار ویژه
تشکیل گروه های جهادی:

گروه های جهادی واکنش سریع در صنایع استان البرز تشکیل شدند

کد خبر : 21316
یکشنبه 5 آذر 1402 - 19:20
گروه های جاادی

کرج – ایرنا – رییس بسیج کارگری و کارخانجات سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز با اشاره به حادثه خیز بودن کشور به لحاظ بلایای طبیعی، گفت: گروه های جهادی واکنش سریع برای امداد رسانی در زمان حوادث در واحدهای تولیدی و صنعتی این استان تشکیل شدند

سرهنگ پاسدار «مهران طیران» روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: کشور ما به لحاظ بلایای طبیعی یکی از مناطق حادثه خیز جهان است به طوریکه هر ساله شاهد بروز سیل، آتش سوزی، زلزله و دیگر حوادثی هستیم که نیاز به حضور به موقع نیروهای امدادی و کمک رسان است.

وی اظهار کرد: اکنون گروه های جهادی واکنش سریع در واحدهای تولیدی البرز متشکل از افراد فنی و آموزش دیده شکل گرفته تا در کوتاه ترین زمان واحد تولیدی خود و همجوار را مدیریت بحران کنند تا کمترین آسیب را در زمان های مواجهه با خطر داشته باشند.

طیران با بیان اینکه تاکنون چهار گروه جهادی واکنش سریع ویژه صنایع در البرز تشکیل شده است ، گفت: تلاش می کنیم این گروه های جهادی را برای تمام پایگاه ها و حوزه ها راه اندازی کنیم که نزدیک به ۸۰ گروه خواهند شد.

گروه های جهادی کارآمدان/ افزایش تولید همراه با کاهش هزینه های تولید

رییس بسیج کارگری و کارخانجات استان البرز ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات در واحدهای تولیدی و کارخانجات استان برای بهره وری مناسب از نیروی کار و مواد اولیه، تشکیل گروه های جهادی «کارآمدان» است که در هر گروه پنج تا ۱۰ نفر ساماندهی می شوند.

وی اضافه کرد: این گروه ها بررسی راه های افزایش تولید، کاهش هزینه های تولید، افزایش سرعت تولید و کم کردن ضایعات تولید و دیگر مواردی که در حوزه بهره وری و اثربخشی تعریف می شوند را دنبال خواهند کرد.

طیران گفت: تاکنون حدود ۲۰ گروه را تشکیل دادیم که رو به گسترش است که با شکل گیری این گروه ها بسیاری از مشکلات خطوط تولید حل شده علاوه بر اینکه کارآفرینان و کارفرمایان از این موضوع ابراز خرسندی می کنند زیرا زمانیکه می بینند کارگر خط برای افزایش بهره وری و کم کردن ضایعات اقدام می کنند کارفرمایان هم با آن ها همسو می شوند.

وی اظهار کرد: برای حمایت از جهادگران کارآمدان، گروه جهادی «تولیدیاران» را در هر حوزه مقاومت کارگری ایجاد کرده ایم که این گروه های جهادی متشکل از افراد صاحبنظر و خبرگان و افراد با تجربه حوزه کار و تولید هستند که این ها به کمک گروه های جهادی کارآمدان آمده و به آن ها کمک می کنند.

طیران افزود: اکنون این گروه ها در حال شکل گیری است که تاکنون هشت گروه تشکیل شده و در حال شناسایی افراد نخبه بیشتری در حوزه های مختلف هستیم که بیشتر مورد نیاز جامعه هدف و منطقه است ضمن اینکه برنامه ریزی می کنیم تا خبرگان آن بخش را به این گروه تولیدیاران اضافه کنیم که با هدف رفع مشکلات دانشی فنی و فناورانه واحدهای تولیدی است.

رییس بسیج کارگری و کارخانجات استان البرز به اقداماتی در حوزه بانوان نیز اشاره کرد و گفت: در حوزه بانوان نیز چون جامعه هدف چشمگیری به لحاظ جمعیتی هستند گروه های جهادی «بانویار» را شکل می دهیم که ابتدای کار است و رابط های خانم در حوزه های هشتگانه بانوان شناسایی شده اند و به دنبال آن هستیم گروه های جهادی بانویار به صورت تخصصی بر روی مشکلات زنان کارگر کار کنند .

تشکیل هشت گروه جهادی سفیران تولید در البرز

طیران در ادامه به برگزاری اردوهای راهیان پیشرفت در واحدهای تولیدی البرز اشاره کرد و افزود: این اردوها به منظور اشاعه فرهنگ و حمایت از تولید ملی برنامه ریزی شده تا آحاد جامعه با پیشرفت های ایران اسلامی آشنا شوند که در همین راستا گروه های جهادی «سفیران تولید» یا «راویان پیشرفت» شکل گرفته تا در واحدهایی که مورد بازدید قرار می گیرند پاسخگوی سوالات مراجعه کنندگان در حوزه اقتصاد باشند.

وی ادامه داد: در حوزه اقتصاد مقاومتی و نقش اقتصاد مقاومتی در تعالی کشور و گفتمان سازی لازم برای این قشری که آینده سازان مملکت (دانش آموزان و دانشجویان) هستند، تاکنون هشت گروه جهادی سفیران تولید شکل گرفته و به دنبال گسترش این گروه ها هستیم.

وی اضافه کرد: تلاش شده برای هر واحد تولیدی که ارایه خدمات در اردوهای پپشرفت دارد حداقل ۲ نفر را آموزش دهیم تا پاسخگوی بازدیدکنندگان باشند ضمن اینکه این افراد به راهیان پیشرفت اکتفا نمی کنند و با حضور در مدارس، دانشگاه ها، مساجد و دیگر مراکز حضور یافته و فرهنگ کار که یکی از موضوعات مهم و اولویت دار در کشور است را به یک گفتمان ملی به عنوان یک وظیفه تبدیل کنیم.

فرهنگ کار و تولید در کشور مغفول مانده است

رییس بسیج کارگری و کارخانجات استان البرز با بیان اینکه متاسفانه فرهنگ کار در کشور ما آنچنان که شایسته است شکل نگرفته و تا فرهنگ کار را در جامعه نتوانیم اشاعه دهیم نیرویی که آماده کار است در حوزه تولید کار نمی کند.

وی گفت: در واحدهای تولیدی استان نیاز به تعداد بالایی کارگر داریم ضمن اینکه تعداد زیادی جوان آماده کار داریم ولی هیچکدام به واحدهای تولیدی نمی روند در حالیکه کارفرمایان حقوق و مزایای مصوب می دهند ولی متاسفانه چون فرهنگ کار و تولید در کشور ما در این چند سال مغفول مانده نتوانسته ایم کار لازم را انجام دهیم.

وی یادآور شد: قرارگاه جهادی اشتغال نیز با همکاری اداره کل کار راه اندازی شده که بخشی از جامعه هدف تامین شد ولی باز هم نیاز صنعت استان را برطرف نمی کند زیرا هم نیاز به کارگر ساده و متخصص به تعداد بالا نیاز داریم.

طیران یکی دیگر از اقدامات در بخش بسیج کارگری را تشکیل حلقه های صالحین عنوان کرد و گفت: این حلقه ها امسال تقویت می شود تا هم افزا با گروه های جهادی در حوزه معرفتی و بصیرتی کارگران را ارتقاء دهیم تا کارگر در تراز اسلامی داشته باشیم و در این صورت واحد مشکل خود را به راحتی رفع می کند.

وی ادامه داد: همچنین راهیان نور و راهیان پیشرفت جامعه کارگری را داریم تا علاوه بر آحاد مردم از شرکت هایی که هدف در این طرح هستند بازدید کنند که از جمله این شرکت ها می توان به سدها، پالایشگاه ها و واحدهای برتری همچون پالایشگاه نگین خلیج فارس اشاره کرد تا امیدافزایی و ایجاد انگیزه برای آن ها شود.

برگزاری ۴۴ نوبت ایثار در صنایع البرز

طیران در ادامه به برنامه های هفته بسیج تدارک دیده شده برای قشر کارگری اشاره کرد و گفت: برگزاری یادواره شهدای کارگری در سطح شهرستانی، برگزاری هیات های اندیشه ورز و نوبت ایثار و برگزاری مسابقات ورزشی از جمله این برنامه هاست ضمن اینکه ۴۴ شیفت ایثار در کارخانجات استان به مناسبت چهل و چهارمین سال تشکیل بسیج برنامه ریزی شده است.

وی با بیان اینکه یادواره استانی شهدای کارگر البرز نیز امسال برگزار می شود، افزود: برگزاری جلسات اخوت کارگری و کارفرمایی، تجلیل از کارگران و کارفرمایان نمونه و برگزاری رزمایش کمک های مومنانه از جمله این برنامه ها به شمار می رود.

رفع موانع تولید ۱۰۰ واحد تولیدی/برگزاری جشنواره نشان اقتصاد مقاومتی

رییس بسیج کارگری و کارخانجات استان البرز در ادامه یکی دیگر از اقدامات در هفته بسیج را بحث عارضه یابی و رفع موانع تولید این واحدها عنوان کرد و گفت: با برگزاری میز خدمت و پیگیری ستاد تسهیل موانع تولید ۱۰۰ واحد تولیدی استان برطرف می شود تا کمک به توسعه و تثبیت اشتغال در استان شود.

وی در ادامه یکی از کارهای جدید در سطح کشور توسط البرز را برگزاری جشنواره نشان اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: در راستای اجرای اصل بیستم اصول سیاست های کلی ابلاغ مقام معظم رهبری به قوای سه گانه است که با اجرایی کردن این جشنواره اصل بیستم که یک واجب فراموش شده است را احیاء‌ می کنیم.

وی تصریح کرد: همچنین قرار است رزمایش پدافند غیرعامل که توسط نیروهای واکنش سریع در یکی از شهرک های صنعتی اجرا خواهد شد را تا پایان سال داشته باشیم.

طیران گفت: در حوزه پیشگیری از ناهنجاری های اجتماعی نیز برنامه های خاصی داریم که در هفته بسیج تقویت شده و تا پایان سال ادامه می یابد به خصوص در حوزه اعتیاد، طلاق، کنترل خشم و مشاوره های حقوقی برنامه های ویژه ای هستند تا جامعه هدف ما بتوانند از این کلاس ها و کارگاه ها بهره مند شوند.

وی افزود: امسال یک برنامه ویژه ای برای حوزه زنان کارگر دیده شده که به دلیل وجود سه هزار و ۷۰۰ واحد تولیدی در استان که بخش قابل توجهی از این کارگران بانو هستند، برنامه های ویژه ای برای این قشر دیده شده که آموزش سبک زندگی، زیست عفیفانه، رشد جمعیت ازدواج آسان و پیگیری مسایل و مشکلاتی که زنان کارگر با آن مواجه هستند بررسی و راه حل های عملیاتی برای آنها ارایه می شود.

ارسال توسط : بسیج کارگری اس…
بازدید
دیدگاه