اخبار ویژه
مدیرکل صمت استان خبر داد:

عملیاتی شدن ۹۰ درصد مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید البرز

کد خبر : 21482
دوشنبه 4 دی 1402 - 23:32

 مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان البرز از عملیاتی شدن بیش از ۹۰ درصد مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد انصاری عصر شنبه در جلسه با رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان البرز ضمن ارائه عملکرد در راستای خدمات این دستگاه اجرایی، بخشی از دستاوردهای صنعتی، معدنی و تجاری استان تشریح و منتج به مساعدت مبنی بر در نظر گرفتن کسری اعتبارات جهت ترمیم و ارتقای بودجه و اعتبارات صمت البرز متناسب با وظایف این اداره کل شد.

وی با طرح مسائل موجود بر ضروریات ارتقای میزان اعتبارات اداره کل صمت متناسب با خدمات این دستگاه دولتی در راستای حجم فعالیت‌های اجرایی آن تاکید نمود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان البرز با بیان بخشی از دستاوردهای عملیاتی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان البرز، از تلاش ویژه این دستگاه برای ارتقای شاخص تولید ناخالص داخلی و افزایش صادرات غیرنفتی استان خبر داد.

انصاری با اشاره به عملیاتی شدن بیش از ۹۰ درصد مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان گفت: خوشبختانه در گزارش تدوین شده از سوی وزارت کشور، استان البرز در جایگاه نخست اثربخشی مصوبات تسهیل و رفع موانع تولید کشور قرار گرفته است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان البرز افزود: هم اکنون ۲۵ طرح بزرگ صنعتی البرز، مهیای بهره برداری همزمان با سفر آتی رئیس جمهور کشورمان به استان البرز هستند که سرمایه گذاری انجام شده در آنها بیش از ۸,۵۰۰ میلیارد تومان می‌باشد.

انصاری با اشاره به جایگاه چهارم استان البرز در تعداد شرکت‌های دانش بنیان در کشور گفت: با توجه به ظرفیت‌های ویژه صنعتی استان و ۱۷۷ طرح دانش بنیان در دست اجرا، به زودی جایگاه دوم کشور را از آن خود خواهیم کرد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان البرز همچنین از تشکیل قرارگاه رشد تولید با محوریت توسعه صادرات غیر نفتی استان خبر داد و تصریح کرد: به ثمر نشستن بسیاری از این دستاوردها در سایه تلاش‌های روزافزون همکاران بنده در اداره کل صمت استان و در ذیل حمایت‌های ویژه همه دستگاه‌های مسئول در استان به خصوص جناب آقای دکتر عبدالهی، استاندار محترم البرز و تیم اقتصادی ایشان بوده است و امیدواریم با حمایت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بتوانیم در ارتقا شاخص‌ها و جایگاه صنعتی و تجاری استان بهتر از پیش عمل نمائیم.

انصاری با ارائه گزارش تحلیلی از میزان اعتبارات تخصیصی به اداره کل صمت استان البرز از سال ۱۳۹۹ تا کنون، به نکاتی در خصوص ضعف پایه‌ی بودجه ریزی دستگاه پرداخت و بر ضرورت بازنگری در اعتبارات این اداره کل تاکید نمود.

در این جلسه توحید شیریزاد، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان البرز نیز جهت ترمیم و ارتقای بودجه و اعتبارات اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان البرز ابراز مساعدت و بر ضرورت ارتقای شاخص‌های عملکردی بخش‌های مختلف استان تاکید کرد.

ارسال توسط : بسیج کارگری اس…
بازدید
دیدگاه