اخبار ویژه
به همت سازمان بسیج کارگری استان البرز و سازمان آموزش فنی و حرفه ای

برگزاری همایش نقش مهارت در توانمند سازی جامعه کارگری

کد خبر : 2001
دوشنبه 7 اردیبهشت 1394 - 21:51

همزمان با دومین روز از هفته کارگر که روز کارگر ؛ مهارت و تامین اجتماعی نامگذاری شده است همایش نقش مهارت در توانمند سازی جامعه کارگری با مشارکت سازمان بسیج کارگری استان البرز و اداره کل فنی و حرفه ای استان البرز در محل سالن همایشهای  ادارکل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز با حضوردکترحسن عزیزی  مدیرکل ،دکترتوکل لطفی مدیر کل سیاسی وانتخابات استانداری؛ سرهنگ محمودعبدالهی رییس سازمان بسیج کارگری استان ،سرهنگ دکترعباس نمکی معاون اجرایی سپاه امام حسن مجتبی(ع) ،مهندس گودرزرضایی مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی وجمعی از مسئولین و مدیران استان  در روز یکشنبه مورخ 06/02/94برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سازمان بسیج کارگری استان البرز،دکترحسن عزیزی در این همایش با بیان اینکه  توانمند سازی جامعه کارگری رکن اصلی درتحقق حماسه اقتصادی است ،افزود: نقش و جایگاه آموزش های مهارتی درصنایع برای کارگران یک اصل مهم است و باید تمام دانش ها به روزباشد.

وی با اشاره به سیاستها و برنامه های اجرایی آموزش شاغلین در سندراهبردی مهارت و فناوری به طراحی و استقرار الگوهای آموزش مهارتی با رویکرد تقاضا محور- مبتنی بر محورکارو استقرار الگوی توسعه آموزشهای مهارتی پرداخت وافزود:فراهم سازی بستر مناسب جهت گسترش حضور بخش غیر دولتی از برنامه های در دست اقدام سازمان می باشد 

وی در بخش دیگر سخنان خود به معرفی بخش آموزش در صنایع و صنوف وآموزش در مراکز جوار کارگاهی و بین گارگاهی وآموزش در بخش صنوف پرداخت

عزیزی ارائه آموزشهای مهارتی به شاغلین را از طریق آموزشهای دولتی:مشارکتی وآموزش در قالب قرارداد آموزشی عنوان کرد وافزود که درسال گذشته 27هزارنفر درقالب آموزشگاه های آزاد، 12هزار نفر در مراکز دولتی و همچنین تعداد زیادی در پادگانها، ندامتگاه ها و واحدهای صنعتی آموزش های لازم را فرا گرفتند.

وی همچنین در خصوص تامین نیروی کار ماهر گفت این اداره کل آمادگی دارد ازبین مهارت آموختگان مراکز آموزشی ، نسبت به تامین نیروی کار ماهر اقدام نمایدوافراد فاقد مهارتی که صنایع قصد جذب آنها را دارند قبل از استخدام قطعی براساس نیاز مهارتی واحد صنعتی آموزش دهد.

عزیزی ضمن سپاس از بخش صنایع در خصوص حمایت صنایع از مسابقات ملی با عنایت به اینکه مسابقات ملی مهارت بصورت سالانه در کشور برگزار میشود، لذا واحدهای صنعتی جهت حضور در عرصه مهارتی کشور و استفاده از فضای تبلیغاتی مسابقات  می توانند به عنوان حامی مسابقات ملی مهارت حضور یابند

. وی همچنین از یک طرح پایلوت کشوری درالبرزخبرداد و خاطرنشان کرد طرح انجام  آزمون الکترونیکی دراداره کل آموزش فنی وحرفه ای این استان آغازشده که به صورت کارگاهی درحال اجرااست.

دکتر نمکی معاون اجرائی سپاه البرزنیز در ادامه این همایش  با بیان اینکه سازمان بسیج کارگری و اداره‌کل‌ آموزش فنی‌وحرفه‌ای البرز با راه‌اندازی کارگروه‌های مختلف به دنبال شناسایی نیازهای واقعی کارگران باشند، گفت: یکی از موضوعاتی که در کارگروه‌ها باید به آن توجه داشت آموزش است.

وی با بیان اینکه فشارهای سیاسی و اقتصادی از خارج و بی‌مهری‌ها از داخل، کشور را تحت فشار قرار می‌دهند، بیان کرد: همه این شرایط دست به دست هم داده‌اند تا شرایط سختی را برای جامعه اسلامی ایران ایجاد کنند.

معاون اجرائی سپاه البرز با بیان اینکه دشمنان همه این فشارهایی را که بر کشور وارد می‌کنند برای این است که ایران به این حقوق خود دست پیدا نکند، گفت: مذاکره کنندگان برای رفع این موانع تلاش می‌کنند ولی اگر توافقی صورت نگرفت نباید از حرکت در مسیر توسعه  بازبایستیم.

نمکی با بیان اینکه غرب و استکبار به دنبال این هستند که مردم ایران را با فرهنگ غربی پرورش دهند، اظهار داشت: ممکن است در این مسیر صنایعی را بدهند ولی در قبال آن ارزش‌ها را از کشور می‌گیرند.

ارسال توسط : بسیج کارگری اس…
بازدید
دیدگاه